Flow

February 2, 2021

Je kent ze vast wel van die momenten waarop het lijkt alsof alles op rolletjes loopt. De afgelopen maanden verliepen helaas heel anders. Door alle veranderingen loopt er nog maar weinig vanzelf en hebben we het gevoel dat we hier ook weinig invloed op hebben. En dat is voor een groot deel ook zo, de maatregelen die opgelegd worden zorgen ervoor dat we uit onze ‘Flow” raken en dat frustreert, maakt onzeker, bang of moe.  Ook in een situatie die je niet kunt veranderen kun je toch je  eigen ‘Flow” creëren.
Dit is zelfs van levensbelang want tja stress is overal dus laten we daar op een verantwoorde manier mee omgaan. Hierdoor voorkom je chronische gezondheidsproblemen doordat je zelf herstellend vermogen afneemt. Dit is een sluipend proces wat veel klachten veroorzaakt zoals slapeloosheid, hoofdpijn of hoge bloeddruk maar ook depressie, beroerte en diverse auto immuunziekte.

Quick Coherentie Techniek

Hoe zorg je ervoor dat je niet in die valkuil trapt? Of hoe herstel je wanneer je al in die valkuil terecht gekomen bent?
Het antwoord klinkt heel simpel, creëer je eigen ‘Flow” met de Quick Coherentie Techniek.  Deze techniek reset je autonome zenuwstelsel waardoor het zelf herstellend vermogen verbeterd. Je systeem veranderd van prikkelbaar, nerveus en opgejaagd naar relaxed en in balans. Ook je spijsvertering, hormoonspiegels en energieniveau verbeterd. De Quick Coherentie techniek is meetbaar, simpel en makkelijk aan te leren. Het vraagt dagelijkse 3 x 3 minuten oefentijd  en wanneer je dit toepast merk je eigenlijk direct resultaat. De afbeelding laat zien hoe je met de oefening je HartRitmeVariabiliteit beïnvloed en  je je eigen “Flow” laat stromen.

Helder en meetbaar

De (adem) oefening is helder en het resultaat is zelfs meetbaar, deze biofeedback maakt de techniek erg effectief.  Met je ademhaling beïnvloed je je HartRitmeVariabiliteit, dit zijn de tussenpozen tussen de hartslagen. Deze tussenpozen dragen bij aan de balans tussen het koolzuur CO2 en de zuurstof O2 in je bloed. Bij het vertragen van je ademhaling stijgt het CO2 gehalte en gaan je bloedvaten meer open. Je bloed stroomt beter door en de O2 wordt beter opgenomen in de cellen. Je geeft daarmee een signaal van rust af aan je lichaam. Door dit regelmatig te oefenen kan jij  je eigen “Flow” bereiken, oefening baart kunst.

Em Wave apparatuur

Wil je het meetbaar maken en tips krijgen om deze Coherentie / balans  te bereiken neem dan gerust contact op. De Em-wave geeft biofeedback op jouw HRV en ik laat je graag zien hoe je dit positief kunt beïnvloeden.